неділя, 10 квітня 2022 р.

  5  клас

Дистанційне навчання із зарубіжної літератури 

Тема : Джанні Родарі. Веселі, дотепні та мудрі „Казки по телефону”.

Завдання:
1. Ознайомтеся із біографією письменника за допомогою інформаційних карток


























2. Історія створення збірки "Казки по телефону"

«Не думаю, що я був дуже гарним учителем: я був дуже молодий, і мої думки витали дуже далеко від шкільних парт. Але я був веселим учителем. Я розповідав дітлахам різні смішні історії – історії без жодного сенсу, і чим абсурднішими вони були, тим більше діти сміялися. Це вже щось означало. У школах, які я знаю, на мій погляд, мало сміються. Багато чого, що можна було б вивчити сміючись, вчати зі сльозами – гіркими і марними... Найбільша помилка щодо навчального процесу полягає в думці, що цей процес повинен проходити похмуро».
                                              Джанні Родарі

- Чи згідні ви з такими словами Дж. Родарі?

Так поступово робота вчителя підштовхнула Дж. Родарі до складання веселих історій для дітей. За словами автора, сам того не підозрюючи, він у школі готувався до своєї писменницької діяльності. А ще Дж. Родарі створював свою книгу для того, щоб у кожного читача була можливість не лише посперечатися на важливі житейські теми, а й просто щиро посміятися. Отож, почнімо...
Беручись за створення «Казок по телефону» Дж. Родарі, перш за все, прагнув, щоб його книга була веселою, як іграшка. Адже він був упевнений, що іграшки довго живуть і ніколи не набридають. Письменник хотів, щоб його оповідання були корисними і дітям, і дорослим, щоб їх можна було читати всією сім'єю, усім класом, разом із учителем. Одне із призначень «Казок по телефону» – допомогти батькам зблизитися зі своїми дітьми: зрозуміти дитячу фантазію, оригінальність світосприйняття, зануритися у дитячі мрії та сподівання.

3. Вступ.

Живий собі у Варезі чоловік на ім'я Б'янкі. Служивши він комівояжером – торгував ліками – і шість днів на тиждень мандрував Італією: бував на сході та на заході, на півдні та на півночі.  У неділю повертався додому, а в понеділок уранці знову їхав у мандрі.  На прощання донька йому казала:

- Дивись, тату, не забудь розповісти мені щовечора казку.

Річ-бо в тому, що ця дівчинка, лягаючи спати, неодмінно хотіла послухати якусь казку, а мама вже порозказувала їй усе, що сама знала.  Отож щовечора рівно про дев'ятий синьйор Б'янкі, хоч де він був, викликавши по телефону Варезе і розповідав доньці казочки.  Ці казочки були коротенькі.  Бо треба вам знати, що за розмови по телефону Б'янкі плативши зі своєї кишені, тож і не міг розмовляти довго.  Кажуть, що телефоністки з центральної станції забули про роботу, коли синьйор Б'янки розмовляв телефоном.  Воно й справді – казки були такі цікаві.  От і ви послухайте!

 

4. Прочитати збірку "Казки по телефону" пропоную ось тут⬇️

"Казки по телефону"

5. За бажанням можете прослухати аудіокнигу:


6. Робота з текстом

- Що вам відомо про створення "Казок по телефону" Джанні Родарі? 

- Чому вони мають таку назву? Кому адресовані? 

- Розкажіть про ваші враження від прочитаного.

Отже, у зошиті має бути:
1. Тема уроку.
2. Виписати  «Топ-5 цікавих фактів» про життя та творчість письменника.

Д/з Прочитати інші казки Дж. Родарі та,  спираючись на текст казок Дж. Родарі 

доведіть, що:

  1. Казки Дж. Родарі сповнені фантазії.
  2. Казки Дж. Родарі веселі.
  3. Казки Дж. Родарі повчальні.
  4. Казки Дж. Родарі мають узагальнюючий зміст.
  5. Казки Дж. Родарі схожі на іграшки.
  6. Казки Дж. Родарі легко читати.
(Наведіть приклади)





Використана література: 
- відкриті інтернет джерела;
- інформаційні  картки Губіч Г., Зінченко Т.





Немає коментарів:

Дописати коментар