понеділок, 21 березня 2022 р.

  клас

Дистанційне навчання із зарубіжної літератури 

Тема:  Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки.
Луїс де Гонгора-і-Арготе. "Галерник". Утілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті.
Завдання:
1. Опрацювати вступну статтю підручника "Бароко" (с. 180-183, автор- О.Ніколенко)










2. Ознайомтеся із біографічними даними Луїса де Гонгори. (с. 184-186)

3. Опрацюйте інформаційні картки про Луїса де Гонгору









4. Словникова робота. 

І      Історична довідка .

Гале́ра — дерев'яне гребне військове судно, вітрильне, багатовеслове. Було на озброєнні європейських та азіатських країн, головним чином за середньовіччя (в Туреччині в 15-18 ст., в Росії — в 17-18 ст.). Мало довжину 40-50 м, ширину 4,5-7,5 м, від 16 до 25 пар весел, дві щогли з трикутними парусами. Вміщувало до 200 чоловік, розвивало швидкість до 13 км/год. 

Запорожці на чайках (човнах) успішно діяли проти турецьких галер, визволяючи невільників-гребців (бранців), яких турки приковували до упорних брусків (по 4-5 чол. на весло).

Галерник-невільник, що веслує на галері.

4  5.Читання поезії  Луїса де Гонгора «Галерник» у перекладі Михайла Ореста.
 






6. Луїс де Гонгора-і-Арготе. "Галерник" (аудіозапис)




6. 
Аналіз поезії

Тема:  людина і Доля,  драматизм людського життя.    

Ідея: світ такий  глибокий і  незбагненний, людина є лише частиною світу і не завжди може змінити сама долю; людське життя сповнене непередбачуваності  й непевності.

 Основна думка:  засудження рабства, неприйняття будь-якого насилля над людьми

Жанр: філософська лiрика.

Художні особливості твору:

·   порівняння краю батьківського мури, короновані і горді;

·   образи-символи: образ галери (човна) -  симво­л людськоï долi, що несеться по хвилях життя, передає глибоке розчарування свiтом;

·  метафориО святе іспанське море, криваве море, (абстрактне, переносне значення, метафора, що може означати і людське життя, і  вплив Всесвіту на долю людини);

·   полісиндетон – нагромадження у фразі  сполучників з метою підкреслення роздумів ліричного героя про глибину й незбагненність світу:

                         Ти могло б південні води

                          Перлами перевершити!

                          Дай же, о криваве море,

                          Відповідь; тобі не тяжко

                          Це вчинити, якщо правда,

                          Що і води мають мову.


Риторичні запитаннязвертаннявигуки -   посилення уваги читача, не вимагаючи від нього відповіді.

Епі́тет (грец. ἐπίθετον — «прикладений, доданий») — визначення при слові, що впливає на його виразність.

Метафора - це перенесення назви з одних предметів, явищ, дій, ознак на інші на основі подібності між ними.

Ліричний герой -це образ, що виникає в уяві читача під враженням висловлених у творі почуттів, переживань, роздумів .




Отже, в зошиті повинно бути:

1. Тема уроку.
2. Визначення: бароко, представники

Д/з 1.Опрацювати матеріал блогу

2. Виписати художні засоби з поезії "Галерник" (епітети, метафори, риторичні )
     звертання)
















Немає коментарів:

Дописати коментар