четвер, 10 лютого 2022 р.

 6 клас

         Дистанційне навчання із зарубіжної літератури 

Працюємо на карантині
Тема: Тема мистецтва в повісті  В.Короленко "Сліпий музикант". Образ Петра Попельського і Евеліни.

Епіграф:                           «Людина створена для щастя, як птах для польоту»

В.Г.Короленко

 Завдання:
1. Перевірка д/з
- Що пов'язує В.Короленко з Україною?

-  - Одними з ключових слів  пов'язаних з фактами життя, творчості письменника є Україна, "Сліпий музикант".  Що в творі вказує на українську тематику?

-     -   Як тема України розкривається у повісті "Сліпий музикант"?


2. Розшифруйте кросенс

3. Прочитайте хмару слів.


4. Практичне завдання.
Дослідтти текст (етапи життя головного героя) з допомогою виготовленого макета музичного інструмента - фортепіано: на білих клавішах вписуємо добрі, світлі моменти життя Петра (відчуття, події, обставини), а на чорних клавішах (білим маркером) важкі, сумні, трагічні моменти життя героя.

5. Евристична бесіда за запитаннями.

- Коли автор вперше знайомить нас з головним героєм? 

- Як про це сказано в творі? 

Знайдіть в тексті слова, якими Короленко описав ті почуття, які відчула мати після народження сина.   («Може серце матері почуло , що разом з новонародженою дитиною прийшло на світ темне, непозбутнє горе, яке нависло над колискою, щоб іти в парі з новим життям до самої могили. А може це було й справжнє марення? Та чи так, чи сяк, але дитина народилася СЛІПОЮ»)

-Що передає ця фраза сказана лікарем? (страждання матері, трагедію маленької людини).Безжальний вирок долі...

-Яке запитання напрошується? (Чому так сталося?)

-Хто винен у нещасті дитини?

-Хто першим зауважив сліпоту дитини?

Запис на клавішах. Як ми зафіксуємо подію народження дитини? На якій клавіші? (на жаль, на чорній).Дитина підростала і по-своєму пізнавала світ.

- Як хлопчик реагував на світ навколо нього, як пізнавав його? 

Хто і що входило до його маленького світу?

-  Як ставилися до Петруся рідні? (мама, дядько)

- В чому була небезпека у вихованні сліпої дитини? 

6. Тема мистецтва в житті героя (за ідеєю Л.Сич)

- Що стало початком перетворення сліпого в музиканта? 

- Чому ж Петрусь полюбив цю нехитру мелодію, яку грав Йохим?

              
              Сопілка                 Фортепіано
                   -Кому належить ця річ?
             
            Йохим                    Анна Михайлівна      
                - Який вплив мала сопілка і фортепіано на Петруся?
                - Як грає Йохим і як грая мама?
          (грає від душі)                      (вміло, професійно, голосно)
               - Чи одинаково сприймає гру на сопілці та фортепіано Петро?
               - Чи має музичну освіту Йохим, а мама?
               - Характеристика інструмента: чий це інструмент, хто виготовив?
            (народний)                                   (класичний)
(виготовив сам, вклав душу)  (виготовлений іноземним майстром )
                - Що символізує сопілка і фортепіано на початку повісті  і вкінці?
                  (символ......)                                       (символ ......)
 7. Тема кохання: Петро і Евеліна.

- Що поєднало Евеліну і Петра? Чи легким був шлях до взаєморозуміння?

- Які почуття зародилися між дітьми? 

У Петра був відсутній зір, але він мав витончений слух. Звукові форми стали головними формами його думки, центром його розумового зростання.

. Робота з текстом.Розкажіть, коли і як відбулося перше знайомство хлопця з музикою? 

- Чим стає музика для Петра Попельського? 

8. Виконати завдання на платформі learninqApps
  • Встановіть ланцюжок подій


    Д/з 1.Опрацювати матеріали блогу, сторінки підручника, знати зміст твору.
    2. Виконати письмово завдання з картки: виписати героїв і їх характеристику.     
    3. Дібрати матеріали для характеристики образу М. Яценка. 

    Використана література: 
    - відкриті інтернет джерела;
    - інформаційні картки Бережної О., Сологуб Т.



Немає коментарів:

Дописати коментар