понеділок, 7 лютого 2022 р.

  клас

Дистанційне навчання із зарубіжної літератури 
Працюємо на карантині
Тема:  Сонети Шексіра. №66, №116, №130. Основні теми сонетів  В.Шекспіра: кохання, дружба.
Відображення внутрішнього світу ренесансної людини.
Завдання:

З усіх видатних людей він –

найзагадковіший. Єдине, що ми знаємо

про нього, це те, що він жив і страждав.

Джеймс Джойс

    1. Розшифруйте хмарки слів. Прочитайте і запишіть висловлювання. Про що піде мова на уроці?


            Ми розпочинаємо знайомство з текстами безсмертних творінь Вільяма Шекспіра. Час створення сонетів, дослідники, вважають 1592-1598 роки, тобто це твори першого періоду розвитку таланту поета і драматурга. І ми розпочинаємо урок саме зі знайомства з сонетами, щоб зрозуміти, яким в них постало бачення світу й людини, як у них відбилося гуманістичне світосприйняття молодого Шекспіра, як його сонети пов’‎язані з ренесансною сонетною традицією, а в чому є новаторськими. Аналізуючи сонети 66, 116 та 130, маємо усвідомити, у чому полягає специфіка зображення почуттів і переживань ліричного героя.

Умовно 154 сонети Шекспіра поділяють на 3 частини:

1) сонети 1-126 – присвячені  юному другові;

2) сонети 127-152 – присвячені "смаглявій леді";

3) сонети 153-154 – заключні , їх тема – радість життя.


Таке тематичне розподілення поезій доводить, що Шекспір вніс нові теми у жанр сонета. Адже до нього сонети присвячувалися лише коханню , а не дружбі.

2. Словникова робота


3. Тематика сонетів.

Які теми порушує у своїх сонетах Шекспір?

Провідні теми:

- оспівування образу коханої жінки;

- оспівування чоловічої дружби (під впливом філософії Платона);

- осмислення творчості як пам’‎ятника (вплив Горація);

- оспівування повноти, бурхливості й пристрасності земного кохання (вплив Сапфо);

- зображення трагізму самотності людини в дусі ренесансного ідеалізму

Його сонети побудовані на антитезі та уособленні, також на такому художньому засобі, як  анафора.

Центральними образами 154 шекспірівських сонетів є ліричний герой, його молодий друг і кохана, яку прийнято називати Смаглявою леді. Тематично сонети вражають своєю різноманітністю, але переважно вони присвячені темам дружби, кохання, ревнощів та роздумів ліричного героя про сенс буття.


4. Таємниці шекспірівських сонетів. 

Хто оспіваний у сонетах Шекспіра під образом Смаглявої леді та "юного друга"?

        Два провідні образи сонетів Шекспіра, - образ Смаглявої леді та «юного друга» ліричного героя викликали в шекспірознавстві чергову низку гіпотез. Образ прекрасного юного друга дослідники розкодовують як об’‎єднання рис двох реальних людей, що були сучасниками Шекспіра - лорда Саутгемптона, 19-річного графа Генрі Різлі та майбутнього лорда-камергера при дворі короля Якова і юного Вільяма Герберта, графа Пемброка. Хто з них більше вплинув на Шекспіра, залишається загадкою. Розглядаючи сонети як автобіографічні твори, дослідники впродовж ХІХ-ХХ століть висловлювали різні здогадки. Парадоксом, який залишається нерозкритим до сьогодні, залишається той факт, що зі 154 сонетів 126 присвячено юному другові й лише 26 - Смаглявій леді. 



        Ким була кохана Шекспіра - не відомо. Так, наприкінці ХІХ століття особливо популярною була версія, нібито за образом Смаглявої леді приховується придворна дама Єлизавети І Мері Фіттон. Уже в наш час, у 1973 році, англійський історик А. Роуз висунув нову гіпотезу, згідно з якою прототипом Смаглявої леді була донька придворного музиканта італійця Б. Бассано Емілія, одружена з Вільямом Ланьє, батько якого також був музикантом при королівському дворі. Сучасний український шекспіролог М. Габлевич вважає, що образ Смаглявої леді написаний, насамперед, як виклик тогочасним канонам, а, як відомо, антиканон має бути гіперболізованим, щоб бути переконливим. Через це абсолютна приземленість образів, що характеризують кохану ліричного героя (самого поета), дає підстави сумніватися, що в сонеті 130 ми маємо справжній портрет цієї жінки.)

5. Робота над текстами сонетів Шекспіра



6. Прослухайте аудіотекст



Сонет 116

Сонет 130


Д/з 1.Опрацювати матеріали блогу, сторінки підручника, автор Ніколенко О.(с. 130-133)
2. Виконати письмово завдання №1
3. Вивчити сонет Шекспіра  напам'ять(на вибір №66 або №130 або №116)

Використана література: 
- відкриті інтернет джерела;
- інформаційні картки С. Пшеничної, О.Залізницької, О.Захарової, Л.Малєєвої













Немає коментарів:

Дописати коментар