понеділок, 7 лютого 2022 р.

 6 клас

         Дистанційне навчання із зарубіжної літератури 

Працюємо на карантині
Тема : В.Г.Короленко і Україна. "Сліпий музикант". Пошуки головним героєм (Петром Попельським) свого місця у світі. 

Епіграф: «Людина створена для щастя, як птах для польоту»                           

В.Г.Короленко

 Завдання:

1. Опрацюйте біографію письменника ( підручник Волощук Є., с. 154-156)

2.  За бажанням перегляньте відеопрезентацію про В. Короленка

3. В. Короленко та Україна.
     


4. Робота над епіграфом твору.

                 Епіграфом до нашого уроку будуть слова В.Г.Короленка «Людина створена для щастя, як птах для польоту»
Як ви розумієте епіграф до уроку? 

- Що таке щастя? Складіть асоціативний рядок до слова "щастя".

                  Сьогодні, коли в нашій країні триває війна, коли щохвилини гинуть люди, ми з вами продовжуємо боротьбу за найкращі людські якості: доброту, співчуття, милосердя, які оселяються в наших душах завдяки добрим, мудрим книгам. Книги, які вміють розчулити, розрадити, підбадьорити та розвеселити.

                 У новелі «Парадокс» В. Короленко писав: «Людина створена для щастя, як птиця для польоту». (Епіграф уроку). Ця фраза відома багатьом, але не всі знають другу її частину: «Тільки щастя не завжди створене для неї». Проблему щастя піднімає письменник і у своїй книжці «Сліпий музикант», яка побачила світ у 1886 р.

                 Проблемні запитання, які будемо розглядати на уроці:

  • Навіщо створена людини?
  • Коли людина відчуває себе щасливою?
  • Як їй стати щасливою?

           Своє розуміння цих питань В. Короленко розкрив на прикладі образу Петра Попельського, головного героя повісті «Сліпий музикант».

                         Проведемо роздуми над назвою твору.

 Створіть асоціативний рядок до слів «сліпий» та «музикант».

·                   Сліпий – каліка, обмеження, неповноцінна людина, інвалід, темрява, біль, нещасний, людина, що потребує догляду тощо.

·                   Музикант – інструмент, голос, талант, творча людина, дар тощо.

  • Про що цей твір? 
  • Чому Короленко звернувся до долі сліпого?  Чи має право сліпий бути щасливим? Сьогодні ми з'ясуємо, який шлях довелося здолати головному героїві, щоб стати щасливим, стати повноцінним громадянином.
5.  Історія створення повісті. 

            У повісті знайшли відбиток спогади Володимира Короленка про матір (невипадково героїню звати Евеліна), перебування на Волині, Житомирщині, Рівненщині, відвідування Почаївської лаври та Саровського монастиря (на Тамбовщині). Хоча твір уперше з'явився в газеті «Російські відомості» 1886 року, письменник неодноразово повертався до нього, вводивши нові епізоди та образи. 

                 Дія повісті відбувається на заході сучасної України і охоплює період приблизно з кінця 1860-х до початку 1880-х років. На той час деякі українські землі належали Польщі. Автор пише про місце подій: «південно-західний край» (це щодо кордонів тодішньої царської Росії). Батько Петра Попельського був багатим поляком, сільським поміщиком, а мати Ганна Михайлівна (уроджена Яценко) і дядько Максим (брат матері) належали до малоросійського роду (тобто були схожі з центральної України). Отже, у батьківщині Попельських переплелися польська та українська лінії. Так було й у історії України.

6. Анкета твору.

В. Короленка "Сліпий музикант". Анкета твору


Головні герої “Сліпий музикант”





6. Перегляньте буктрейлер до твору В. Короленка "Сліпий музикант"( автор - Л. Дуда )

                              

7.  "Сліпий музикант" скорочено аудіокнигу. Володимир Короленко.

8. Аналіз образу Петра Попельського за запитаннями:

   1. Яке лихо сталася у родині Попельських?

   2. Розкажіть про дитячі роки Петруся. Хто і як його виховував?

   3. У якій атмосфері зростав хлопчик? 

   4. Як Петрусь потоваришував із Евеліною? 

   5. Що відомо про дядька Максима?

   6. Що єднало дядька та племінника?

   7. Як ви думаєте, яку роль відіграв дядько Максим у вихованні Петра?

4.  Перевіримо свої знання за допомогою інтерактивної вправи у Learningapps ( перейдіть за посиланням нижче ):


Підсумки

. Відповіді на проблемні запитання

- Чи знайшов головний герой своє місце у світі?

-Може ли обділень людина бути потрібною, навіть щасливою?

Сліпий музикант зумів пробудити "єство" людей (так, ситих і багатих.) Значить, є надія, що суспільство не бездуховне, і музика (мистецтво) є потужн ґрунту "зброєю" у руках митця.

Через музику, працю, талант, через переосмислення свого життя Петро знайшов своє щастя і істинне покликання — у   служінні людям...


Отже, у зошиті має бути:
1. Тема уроку.
2. Асоціативний ряд до слів "щастя", "сліпий", "музикант".

Д/З 1. Прочитати повість В.Короленка "Сліпий музикант", с. 154-169
         2. Дібрати цитати для характеристики Петра та Евеліні.
         3. Розшифрувати анаграми та відповіді записати в тетрадь.

Для допитливих 
Фільм "Сліпий музикант" (1960)
Використана  література: 
- відкриті інтернет джерела;
- інформаційні картки О. Гвоздікової, Н.Гіренко, І. Безносюк, Московченко Л.


Немає коментарів:

Дописати коментар