7 клас
Дистанційне навчання із зарубіжної літератури
Тема: Герберт Джордж Уеллс. Новела "Чарівна крамниця". "Дива" та їх сприйняття персонажами. Точка зору дорослого і дитини в новелі. Особливості дитячого світу в творі. Роль елементів фантастики.
Завдання:
1. Ознайомитися із біографією письменника, опрацювати підручник с. 221-222(автор Ніколенко О.)
2. Більше про Г. Уеллса ви можете дізнатися із відеопрезентації ⇓
3. Герберт Уеллс - автор великої кількості фантастичних романів.
Герберт Уеллс - автор великої кількості романів (найвідоміші - «Машина часу», «Людина-невидимка», «Війна світів», «Перші люди на Місяці»), оповідань - загалом близько 110, а ще - наукових праць з хімії, біології, педагогіки - їх близько 500. Як бачимо, це була надзвичайно активна й багатогранна творча людина, яка вміла організовувати свій час і в усьому досягати відчутних результатів. Герберт Уеллс увійшов у літературу як автор науково-фантастичних творів на соціальні теми. Залюблений у науку, Уеллс розповідає про дивовижні пригоди, які трапляються з людьми на Землі або на інших планетах у близькому чи далекому майбутньому. Він широко використовує популярні на початку XX ст. наукові гіпотези. Деякі з них справдилися, реалізацію інших, можливо, спостерігатимуть покоління, які прийдуть після нас.
4. Передбачення Уеллса, які здійснилися.
5. Читаємо новелу "Чарівна крамниця", підручник с.223-232
6. За бажанням можна прослухати аудікнигу ⇓
8. Краще з'ясувати зміст твору допоможе анкета твору.
9. “ЧАРІВНА КРАМНИЦЯ”. ХАРАКТЕРИСТИКА ГЕРОЇВ.
У новелі «Чарівна крамниця» автор проводить цікаву паралель між світоглядом дорослої людини і дитини. Автор переконує, що завжди потрібно вірити в диво, у душі залишатися дитиною, вміти сприймати життя як прекрасний дарунок і чарівне свято.
Усна бесіда:
-Як сприймає крамницю батько, а як син?
- Чому саме Джип потягнув батька, а не навпаки?
- Яким чином син заводить батька у крамницю?
- Що підтверджувало, що крамниця була справді незвичайною ?
- Чи міг зайти у крамницю будь-хто?
- Кому легше сприйняти нове життя — дітям чи дорослим? Як про це сказав автор?
- Хто ж допоміг батькові Джипа побачити чарівні речі?
ВИСНОВОК: дорослі надто заклопотані буденними справами, їм чарівні речі здаються звичайними іграшками, розвагою. Оповідач міг ніколи не побачити чарівних речей, коли б не син. Маленькі діти повертають дорослих у дитинство. Прокладає стежку в дитинство - ось яке диво творить Джип для свого батька, і втого зникає страх, недовіра, адже синові "ця крамниця подобається".
- опрацюйте таблицю
Світ очима дитини
|
Світ очима батька
|
Готова сприйняти будь-яке диво; іграшки, речі оживають у її уяві; захоплено сприймає таємничі ігри, включається в них; має свої маленькі таємниці
|
Реалістично дивиться на події, життєві явища, речі; не розуміє фантазій сина; ревнує, намагається привернути увагу й прив’язаність сина; хоче побачити диво очима дитини
|
♦ Прослідкуйте, як змінюється стан хлопчика Джипа?
Отже, Джип — звичайний хлопчик, тому що:
- Побачивши незвичайну вітрину, взяв батька за палець і потяг до неї.
- У нього очі розбіглися, побачивши таку кількість чарівних речей.
- У звичайній крамниці він відразу поспішав до прилавку.
- Джип був дуже схвильований; дивлячись на чари, щиро захоплювався.
- Радіє олов’яним солдатикам, грається ними.
Джип – вихований хлопчик. Він довірливо і чемно звертався до продавця. А побачивши таку кількість іграшок був стриманим і не набридав благанням купити щось.
«Хлопчик говорив дуже мало, але очі його були промовисті. Багатозначними були і його руки, що тримали біля грудей покупки.
Джип стояв невимовно схвильований».
Повернувшись додому, Джип не перестає вірити в дива, і тішиться отриманим подарункам.
«Він не був наляканий, не був розгублений; його просто страшенно тішило те, як минув день …»
Краса внутрішнього світу Джипа безмежна. Він не лише сам вірить у дива, а й може дарувати їх іншим. Саме Джип є головним героєм, адже завдяки йому: крамниця перестала бути міражем, і батько побачив чари, в які давно перестав вірити.
♦ Прослідкуйте зміну почуттів батька.
Батько – це дорослий, який перстав вірити в дива. Він і не думав, що в крамниці може бути стільки чарівних речей. І до всіх чарів він відноситься з недовірою. Це реаліст, який втратив спроможність бачити дива.
10. Робота зі словником літературознавчих термінів
♦ Пригадайте, що таке новела, які її різновиди бувають. Доведіть, що твір «Чарівна крамниця» — новела.
♦ Дайте визначення поняттю фантастичний твір, визначте, що у творі Г. Уеллса реалістичне, а що — фантастичне.
* Підказка
Реальне
|
Фантастичне
|
Прогулянка батька із сином, відвідування крамниць іграшок, любов дітей до фокусів, їхня багата фантазія
|
різні чудеса та перетворення в крамниці, участь дитини в цьому чарівництві
|
11. Опрацюйте інформаційну картку "Композиція новели"
12. Перевіряємо свої знання за допомогою інтерактивних вправ у Learningapps:
- Визнач сюжетні елементи новели"Чарівна крамниця"⇓
- Чи зміняться тепер стосунки батька й сина?
- Знайдіть «літературних побратимів» — твори, у яких теж піднімається проблема стосунків батьків і дітей.
- Проблемне питання
- Чи не зіпсує характер дитини батько, який ні в чому не відмовляє синові, купляє усе, що той забажає?
- Чого навчає нас новела "Чарівна крамниця?"
14. Прийом «пофантазуйте» .
♦ Опишіть хлопчика, яким він став у дорослому житті (письмово)
♦ Змалюйте інтер’єр чарівної крамниці, у яку випадково потрапили ви. Що там могло б бути? (усно)
Отже, в зошиті повинно бути:
1. Тема уроку.
2. Топ-5 цікавих відомостей про письменника.
Д/З
1. Узагальнена характеристика Джима і батька (на основі матеріалу уроку).
2. Опишіть хлопчика, яким він став у дорослому житті.
Для допитливих:
Текст твору з ілюстраціями
https://казка.укр/charivna_kramnitsja.html
Мультфільм
** Примітка
Виконані завдання можна сфотографувати і надіслати мені на електронну адресу: ksenyakoshlo076@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар