середа, 22 квітня 2020 р.

7 клас
Дистанційне навчання із зарубіжної літератури 

Тема: Герберт Джордж Уеллс. Новела "Чарівна крамниця". "Дива" та їх сприйняття персонажами. Точка зору дорослого і дитини в новелі. Особливості дитячого світу в творі. Роль елементів фантастики.
 Завдання:
Чарівна крамниця. Герберт Уеллс 
1. Ознайомитися із біографією письменника, опрацювати  підручник с. 221-222(автор Ніколенко О.)

2. Більше про Г. Уеллса ви можете дізнатися із відеопрезентації ⇓

3. Герберт Уеллс - автор великої кількості фантастичних романів.


Герберт Уеллс - автор великої кількості романів (найвідоміші - «Машина часу», «Людина-невидимка», «Війна світів», «Перші люди на Місяці»), оповідань - загалом близько 110, а ще - наукових праць з хімії, біології, педагогіки - їх близько 500. Як бачимо, це була надзвичайно активна й багатогранна творча людина, яка вміла організовувати свій час і в усьому досягати відчутних результатів. Герберт Уеллс увійшов у літературу як автор науково-фантастичних творів на соціальні теми. Залюблений у науку, Уеллс розповідає про дивовижні пригоди, які трапляються з людьми на Землі або на інших планетах у близькому чи далекому майбутньому. Він широко використовує популярні на початку XX ст. наукові гіпотези. Деякі з них справдилися, реалізацію інших, можливо, спостерігатимуть покоління, які прийдуть після нас.

4. Передбачення Уеллса, які здійснилися.



5.  Читаємо новелу "Чарівна крамниця", підручник с.223-232

6.  За бажанням можна прослухати аудікнигу ⇓


7. Словникова робота. Невідомі слова.


8. Краще з'ясувати зміст  твору  допоможе анкета твору.

9.  “ЧАРІВНА КРАМНИЦЯ”.  ХАРАКТЕРИСТИКА ГЕРОЇВ.

 У  новелі  «Чарівна  крамниця»  автор  проводить  цікаву  паралель  між  світоглядом  дорослої  людини  і  дитини. Автор  переконує,  що  завжди  потрібно вірити  в  диво,  у  душі  залишатися  дитиною,  вміти  сприймати  життя  як  прекрасний  дарунок  і  чарівне свято.
   Усна бесіда:
-Як  сприймає  крамницю  батько,  а  як  син?   
- Чому саме Джип потягнув батька, а не навпаки? 
Яким  чином  син  заводить  батька  у  крамницю?
Що  підтверджувало,  що  крамниця  була  справді  незвичайною ?     
Чи міг  зайти  у  крамницю  будь-хто?     
Кому легше сприйняти нове життя — дітям чи дорослим? Як про це сказав автор?
- Хто ж допоміг батькові Джипа побачити чарівні речі?

ВИСНОВОК: дорослі надто заклопотані буденними справами, їм чарівні речі здаються звичайними  іграшками, розвагою. Оповідач міг ніколи не побачити чарівних речей, коли б не син. Маленькі діти повертають дорослих у дитинство. Прокладає стежку в дитинство - ось яке диво творить Джип для свого батька, і втого зникає страх, недовіра, адже синові "ця крамниця подобається".
  • опрацюйте таблицю
Світ очима дитини
Світ очима батька
Готова сприйняти будь-яке диво; іграшки, речі оживають у її уяві; захоплено сприймає таємничі ігри, включається в них; має свої маленькі таємниці
Реалістично дивиться на події, життєві явища, речі; не розуміє фантазій сина; ревнує, намагається привернути увагу й прив’‎язаність сина; хоче побачити диво очима дитини

♦ Прослідкуйте, як змінюється стан хлопчика Джипа?
Отже,  Джип   звичайний хлопчик, тому що:   
  • Побачивши незвичайну вітрину, взяв батька за палець і потяг до неї.  
  • У нього очі розбіглися, побачивши таку кількість чарівних речей.  
  •  У звичайній крамниці він відразу поспішав до прилавку. 
  •   Джип був дуже схвильований; дивлячись на чари, щиро захоплювався.  
  •  Радіє олов’яним солдатикам, грається ними. 
Джип – вихований хлопчик. Він довірливо і чемно звертався до продавця. А побачивши таку кількість іграшок був стриманим і не набридав благанням купити щось.
 «Хлопчик говорив дуже мало, але очі його були промовисті. Багатозначними були і його руки, що тримали біля грудей покупки.
 Джип стояв невимовно схвильований». 
Повернувшись додому, Джип не перестає вірити в дива, і тішиться отриманим подарункам.
 «Він не був наляканий, не був розгублений; його просто страшенно тішило те, як минув день …» 
Краса внутрішнього світу Джипа безмежна. Він не лише сам вірить у дива, а й може дарувати їх іншим.  Саме Джип є головним героєм, адже завдяки йому: крамниця перестала бути міражем, і батько побачив чари, в які давно перестав вірити.

♦ Прослідкуйте зміну почуттів батька.

Батько – це дорослий, який перстав вірити в дива. Він і не думав, що в крамниці може бути стільки чарівних речей. І до всіх чарів він відноситься з недовірою. Це реаліст, який втратив спроможність бачити дива.

10. Робота зі словником літературознавчих термінів

♦ Пригадайте, що таке новела, які її різновиди бувають. Доведіть, що твір «Чарівна крамниця» — новела.
♦ Дайте визначення поняттю фантастичний твір, визначте, що у творі Г. Уеллса реалістичне, а що — фантастичне.
  * Підказка
Реальне
Фантастичне
Прогулянка батька із сином, відвідування крамниць іграшок, любов дітей до фокусів, їхня багата фантазія
різні чудеса та перетворення в крамниці, участь дитини в цьому чарівництві

11. Опрацюйте інформаційну картку "Композиція новели"


12. Перевіряємо свої знання за допомогою інтерактивних вправ у Learningapps:

  • Визнач сюжетні елементи новели"Чарівна крамниця"⇓



13. Підсумуємо!


  •  Чи зміняться тепер стосунки батька й сина?
  •  Знайдіть «літературних побратимів» — твори, у яких теж піднімається проблема стосунків батьків і дітей. 
  • Проблемне питання
  •  Чи не зіпсує характер дитини батько, який ні в чому не відмовляє синові, купляє усе, що той забажає?

  • Чого навчає нас новела "Чарівна крамниця?"

14. Прийом  «пофантазуйте» .


♦ Опишіть хлопчика, яким він став у дорослому житті (письмово)
♦ Змалюйте інтер’‎єр чарівної крамниці, у яку випадково потрапили ви. Що там могло б бути? (усно)

 Отже, в зошиті повинно бути:

1. Тема уроку.
2. Топ-5 цікавих відомостей про письменника.
Д/З 
1. Узагальнена характеристика Джима і батька (на основі матеріалу уроку).
2. Опишіть хлопчика, яким він став у дорослому житті.

Для  допитливих:

Текст твору з ілюстраціями 
https://казка.укр/charivna_kramnitsja.html


Мультфільм




** Примітка
Виконані завдання можна  сфотографувати і надіслати мені на електронну адресу:  ksenyakoshlo076@gmail.com






Немає коментарів:

Дописати коментар