пʼятниця, 22 січня 2021 р.

   5 клас

Дистанційне навчання із зарубіжної літератури 


 Тема: Том Сойєр і Гекльберрі Фінн- герої повісті Марка Твена. Тема становлення особистості й пошуків життєвих істин.

        Завдання:

   1. Слово вчителя.

         Увага!  Розгляньте зображення памятника Тому і Геку.


    У 1926 році у рідному містечку письменника , Ганнібалі, відкритий пам’ятник 

усесвітньо відомим друзям-бешкетникам- Тому Сойєрру і Гекльберрі  Фінну. 

Скульптор  Ф.Хібард.

  - Поясніть задум автора цього пам’ятника: як утілилася  ідея повісті М.Твена в 

скульптурному зображенні героїв?

,,Гімн дитинства, перекладений прозою»,- назвав письменник

 свій твір.

Літературна критика стверджує, що повість М.Твена з елементами автобіографії.



2.  Завдання. Дати відповідь на запитання.

---- Чи носить повість автобіографічний характер? Заодно і 

перевіримо знання вами біографії Марка Твена.

3. Словникова робота.

  Біографія-опис чийогось життя; чиєсь життя, життєвий шлях.

  Автобіографія- опис власного життя

  Автобіографічний твір - це твір, в якому автор використовує епізоди з власного життя.

  Автобіографія  опис власного життя. Літера­турні твори, написані на основі особистого досвіду із життя письменника, називаються автобіографічними.

4. Літературна вікторина «Про кого йдеться?»

   1. «Як і багато хто з простодушних людей, вона тішила себе марнославною думкою, ніби має неабиякий хист до таємничої дипломатії, і вважала свої наївні хитрощі за чудеса винахідливості й підступності».
   2. «…то був слухняний хлопчик, який не любив пустощів і нікому не завдавав клапоту».
   3. «…у цього хлопчиська і витівки щоразу інші, отож не знаєш, чого й сподіватися».
   4. «Наближаючись … сповільнив швидкість, вийшов на середину вулиці і, нахилившись на правий борт, повернув до узбіччя – неквапливо, старанно й з належною солідністю, бо «вдавав «Велику Міссурі», що мала осадку в 9 футів».
   5. «Із хвіртки, наспівуючи «Дівчата у Буффало», підстрибцем вибіг … з бляшаним відро у руці».
   6. «…право білити придбав … за дохлого пацюка на мотузці, щоб крутити ни над головою».
   7. «…За сухої погоди він ночував на чужих ґанках» а коли дощило - в порожній бочці; йому не треба було ходити ні до школи, ні до церкви, не треба було нікого слухатись; він міг ловити рибу чи купатися коли завгодно й де завгодно і проводити на річці стільки часу, скільки сам захоче; ніхто не забороняв йому битися й гуляти хоч до ночі; навесні він перший починав ходити босоніж, а восени останній взував щось на ноги; ніхто не примушував його вмиватись і перевдягатися в чисте».

5. Роздуми.

         У дитинстві багато людей мріють про мандрівки в далекі, незвідані краї, про подвиги, про те, щоб стати героями, яких би всюди шанували і прославляли.

Водночас діти придивляються до життя й бачать, на жаль, не лише доброту,

геройство, благородство, сумлінну працю дорослих, а й п’яниць-нероб,

злочинців, марнославних, боягузливих і підлих осіб, які завдають страждань

оточенню.

        Том і Гек, герої повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра», випадково стали свідками страшного злочину. Їх дивує, що індіанця Джо, який нахабно

неправдиво свідчив і підло переклав свою вину на іншого, Бог не скарав тут же,

прямо на місці. Отже, дорослі не завжди дотримуються правил, яких навчають

дітей і за порушення яких карають.

        Друзі під впливом непорозумінь із дорослими та представницею прекрасної

статі вирішують утекти з дому на безлюдний острів, не думаючи про те, що

відчуватимуть їхні близькі. Вони насолоджуються вільним життям, граються,

уявляючи себе піратами. Їм навіть лестить те, що їх розшукують, бо

поширилися чутки, що діти потонули, що за ними шкодують, вони не

розуміють, якого страшного горя завдали своїм рідним.

                   Томові поталанило, адже у нього є віцрний друг - Гек. Життя друзів 

         сповнене пригод, пристрастей та щирих почуттів. 

       Ось так тісно переплітається світ дорослих і дітей. Діти вчаться у старших,

наслідують їх, а дорослі придивляються до дітей, адже ті бувають часто

щирішими, спостережливішими, добрішими і сміливішими.

6. Характеристика героїв. Опрацюйте інформаційні картки.





7. Рубрика: Це цікаво!


8. Перевіряємо свої знання за допомогою інтерактивних вправ у Learningapps:

Отже, в зошиті повинно бути:
1. Тема уроку.
2. Відповіді на завдання №4.
3. Порівняння Тома і Гека за зразком завдання № 6

Д/З   Виписати у колонки риси характеру Тома і Гека


Використана література: 
- відкриті інтернет джерела;
- інформаційні картки Н. Гіренко, І. Петровської


 

 

 

 



 

Немає коментарів:

Дописати коментар