8 клас
Дистанційне навчання із зарубіжної літератури
Працюємо на карантині
Тема: В. Шекспір. Трагедія "Ромео і Джульєтта". Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість.
Епіграф: «Тільки ним, тільки коханням тримається і продовжується життя.»
І. Тургенєв
Завдання:
1. Слово вчителя.
Аналізуючи епіграф уроку, розуміємо, що підтвердженням тому є трагедія Шекспіра "Ромео і Джульєтта". Ромео і Джульєтта стали вічними образами у світовій літературі, уособленням сили й величі справжнього кохання. Навіть у наш час юних закоханих називають Ромео і Джульєтта.
Кохання – найсвітліше почуття, яке осяває життєвий шлях людини яскравим світлом, дає сили, живить розум, дарує крила. Вічною темою, наскрізною ниткою проходить воно крізь літературу і мистецтво всіх епох, митці яких намагалися розгадати його дивну таємницю. І кожного разу воно неповторне, єдине, чаруюче, але завжди чисте, прекрасне. Для героїв трагедії Шекспіра кохання – це спалах, який зайнявшись вогнем, спопелив життя юних закоханих, але дав крила їхнім душам, возвеличив їх над світом.
2. Пригадайте сюжет драми за допомогою кроссенсу
*Літературна довідка.
Кроссенс – це сучасний методичний прийом візуалізації навчального матеріалу. Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд». Кроссенс– асоціативна головоломка нового покоління. Він являє собою асоціативний ланцюжок, замкнутий у стандартне поле із дев’яти квадратів (як у грі «Хрестики-нулики»). Дев’ять зображень розташовані в ньому таким чином, що кожен малюнок має зв’язок із попереднім і наступним, а центральний об’єднує по смислу відразу декілька.
3. Характеристика героїв(усно)
Характеристика Джульєтти.
- Якою ви уявляєте Джульєтту?
- Чи закохана Джульєтта на початку твору?
- Як вона реагує на слова матері стосовно Паріса?
- Чому вона така безтурботна і така слухняна до рішення батьків? (Не закохана, їй байдуже.)
- Чи змінюється героїня після зустрічі з Ромео? Чому?
- Чому Ромео та Джульєтта вирішили так швидко повінчатися? Що ними керує? (Любов-пристрасть, яка примушує діяти (творити).
- Як змінюються герої після зустрічі?
- Що змушує Ромео втекти? Як це сприймає Джульєтта? (Мужньо. Вона одне ціле з чоловіком.)
- Коли ще виявляється сила волі Джульєтти? (Сон у склепі.
- В який момент найбільше виявляється рішучість Джульєтти? Чому?
- Характеристика образу Ромео
- Яким бачимо Ромео на початку твору?
- Коли ми вперше зустрічаємося з Ромео? В якому він настрої? Чому?
- Як ставляться до Ромео друзі? Батьки? Вороги? (Ромео благородний, відданий друг, з повагою ставить до старших.)
- Коли і де Ромео зустрічається з Джульєттою? Що він робить після балу? (Він не сумує, а починає діяти.)
- Чи закоханий Ромео у Розалінду? Чи можна назвати це коханням?
- З якою метою він йде на маскарад?
- Чи змінюються погляди героя на кохання протягом твору?
4. Скласти психологічний портрет героя через знакову систему імені.
5. Опрацюй інформаційну картку, як кохання змінило героїв
Пограємо?! Розшифруй анаграми.
* Анаграма - це тип гри, який створює слово, фразу або ім'я, утворене шляхом перестановки букв іншого слова або фрази, використовуючи оригінальні букви точно один раз.
* тобто, з поданих анаграма складіть слова-деталі з драми Шекспіра.
Немає коментарів:
Дописати коментар