неділя, 3 травня 2020 р.

6 клас
Дистанційне навчання з основ християнської етики 
   
Тема:  Відповідальне ставлення до життя.
(тему записуємо в зошит)
Біблійний вірш: «Я прийшов, щоб ви мали життя, і по достаткам щоб мали» (Ів. 10:10).

Біблійна історія: притча про вірного і невірного раба (Мт. 24, 45-51; Лк. 12, 35-48) 

Словничок: блаженний – щасливий, праведний.
      відповідальний – людина, яка завжди дотримується слова, виконує обіцяне, сумлінно ставиться до роботи та своїх обов’язків.

Завдання: 

1. Налаштування на урок.

Розповідь Поля Дж. Вортона «… задля майбутнього»:
 «Жив багатий чоловік, який бажав творити добро. Одного разу він побачив, у яких жахливих умовах живе бідний тесля. Запросив багач теслю до себе і доручив йому збудувати гарний дім. – Я хотів би, щоб він був прекрасним. Використовуй для роботи якнайкращі матеріали, запроси до роботи найкращих майстрів, не заощаджуй ні на чому. Він також сказав, що від’їжджає в далеку подорож і сподівається, що коли повернеться дім вже буде готовий. Тесля, побачивши, що має змогу добре заробити, економив увесь час на будівельних матеріалах, наймав за низьку плату поганих робітників, усякі недоробки замальовував фарбою, - одне слово, шахрував як тільки і де тільки міг. Коли ж повернувся з подорожі багатий замовник, то тесля, віддаючи йому ключі від дому сказав: – Я робив так, як ти казав, і побудував дім, який ти собі бажав. – Я дуже радий, – відповів багач і, віддаючи ключі теслі, промовив: – Ось тобі ключі. Вони тепер твої. Я наказав збудувати цей дім для тебе. То мій подарунок для тебе і твоєї рідні.
У наступні роки тесля жалкував, що так сам себе ошукав. Він постійно був змушений робити ремонт. «Коли б я знав, – думав тесля, – що будую дім для себе, то зробив би це якісно».
  • Про що думав багатий чоловік, замовляючи будову?
  • Яке доручення отримав тесля?
  • Як тесля поставився до своєї роботи?
  • Про що думав тесля, будуючи будинок?
  • Як безвідповідальність теслі вплинула на його проживання в цьому домі?

 2. Ознайомтеся із змістом біблійної історії.

Безвідповідальне ставлення до своїх обов’язків призводить до небажаних результатів і поки маємо час, варто вибрати інший шлях нашого життя.

                                 Притча про вірного і невірного раба



Прочитай притчу та скажи, який раб чинить правильно

Одного разу пояснював Ісус Христос про те, як важливо не гаяти своє життя на неважливі речі, та розповів таку притчу.
В одному маєтку поїхав пан та залишив слугу свого доглядати. Правильно зробить той слуга, що чекатиме пана свого в будь-яку хвилину та сумлінно виконуватиме його завдання. Велика буде винагорода такому слузі. Інший слуга вирішить гуляти,  а не працювати, бо невідомо коли повернеться господар. Так, коли пан неочікувано повернеться, буде велике покарання такому лукавому слузі.
 Так і люди повинні завжди сумлінно виконувати Божі настанови, щоб бути готовими  зустрітись з Господом 

2. Читаємо БІБЛІЮ: Мт. 24:45-51, Лк.12:35-48.

3. Поміркуй та дай відповідь:

- Яких два раба було у пана?
З ким ми можемо порівняти цих слуг?
- Що вирішив робити перший раб?
Що означають слова «бути готовим до зустрічі з Богом»?
- Подумай, яким слугою є ти?
Як можна підготуватися до зустрічі з Богом?
- Як потрібно жити на землі, щоб осягнути Царство Небесне?
Як Ісус говорить про межі відповідальності людини у житті?
- Як ви розумієте ці слова?
Що таке безвідповідальність?
- Чи відповідально ви ставитесь до свого життя?
- Що треба робити, щоб бути добрим слугою?

4. Опрацюйте опорну схему.

  5. Пояснення притчі.

У притчі про вірного і невірного раба Син Божий чітко визначає межі відповідальності кожної людини в земному житті. Тих, хто пильнуватиме достатки господаря навіть тоді, коли він не вдома і коли не нагадує про себе, він називає «блаженними», тобто праведними і щасливими. Звісно, що цей господар – то Господь, який дає людині свободу вибору, свободу жити з Богом або забути про Нього.
Пильнувати господарство означає свято берегти віру, примножувати її добрими ділами. Всевишній неодноразово дає людям знаки про Себе, приходить «о другій» та «о третій сторожі» і, звичайно ж, помічає своїх вірних слуг, які не зраджують віри. Їм Він обіцяє: «Над цілим маєтком своїм він поставить його», тобто наблизить до Себе у Царстві Небесному. Але є й такі «домоправителі», що леліють думку: «Забариться пан мій прийти», тож можна повеселитися, познущатися над іншими, забути на якийсь час Божі Заповіді і пожити у своє задоволення. Мовляв, пройде день, місяць чи рік, поки повернеться Господар, і до того часу вдасться все поправити і покаятись. Але «прийде Син Людський тієї години, коли ви не думаєте…» І кожен тоді суворо відповість за свої безпечність і свої непокутувані гріхи.
Слухаючи притчу, апостол Петро запитав Христа: «Господи, чи до нас кажеш притчу оцю, чи до всіх?» Син Божий відповів, що найсуворішу відповідальність матимуть ті слуги Господні, які мали найбільше прав і повноважень, бо найтяжчий гріх – усвідомлювати свою відповідальність і чинити по-іншому.
Ісус Христос навчав: „Від усякого, кому дано багато, багато від нього і вимагатимуть; а кому довірено багато, від того більше жадатимуть” (Лк. 12:48). Відповідаючи за свої вчинки, аналізуючи їх, шукаючи шляхи до виправлення помилок, ми складаємо звіт любові і смирення перед Господом. Уникаючи виконувати свої обов’язки, ми віддаляємося від Бога, прирікаємо себе на недовіру і зневагу з боку друзів і знайомих. Але притому маємо завжди пам’ятати сторінки Євангелія, Христової Науки, присвячені картинам Страшного Суду.

6. Опрацюй повчальне оповідання.

Бруно Ферреро
РИБОЛОВНА СІТЬ
          Рибалка Ганс у своєму теплому домі, що пахнув деревом, лагодив сіті, готуючись до наступного риболовецького сезону. Раптом до хати увірвався радісний сміх. Відчи­нилися двері і на порозі з'явилася його люба до­нечка Ґуендаліна. Вона тримала за руку молод­шого братика Еріка.
—  Ґуендаліно, у тебе зараз канікули. Може, сядеш отут на моє місце і візьмешся за сіть, бо незабаром новий сезон, а я тим часом піду напра­влю човен.
—  Добре, татку!
Минали години. Ґуендаліна наполегливо пра­цювала, очко за очком, вузлик за вузликом. Так спливали дні за днями. Шнур був вузлуватий, шорсткий. Руки боліли. Подружки гукали у двері:
—  Ґуендаліно, ходи бавитися з нами!
Очка ставали щораз більші, вузли щораз віль­ніші, а плетиво щораз слабше.
Настала весна. Упали перші сонячні промені. Розпочалася риболовля. Пишаючись пра­цею своєї любої доні, рибак Ганс спакував нову сіть на старий вірний човен.
— Ходи зі мною, Еріку, на нашу першу рибалку.
Хлопчик зрадів і швидко стрибнув у човен. Чо­вен зловив хвилю і поплив на глибочінь. Сіть опус­тилася у зеленаво-блакитні води. Ерік плескав у долоні, коли бачив, як сріблясті рибини запливали у сіть.
—  Гарний улов! Допоможи-но витягнути сіть, синку!
Ерік тягнув, тягнув з усіх сил. Але тягар пере­важив й Ерік упав у воду якраз у саму сіть.
"Нічого, — думав Ганс-рибак, швидко втягу­ючи сіть до човна. — Моя сіть міцна! Це моя лю­ба Ґуендаліна сплела її своїми руками. Зараз ви­тягну Еріка разом із рибою".
Сіть вийшла з води напрочуд легка. Посередині була велика діра. Погано позатягувані вузли по­розв'язувалися, очка порозпускалися. А малий Ерік спочивав на дні моря.
—  Ох! Якби ж я кожне очко плела з любо­в'ю! — плакала Ґуендаліна.
Кожен день людина плете сіть вічності. Ко­жен день становить один вузлик. Ти можеш про це не думати, але настане день рибалки і залежа­тиме він також від того, що сплетеш сьогодні.

Поміркуй і дай відповідь:
Чи наполегливо працювала дівчинка?
До чого призвела її безвідповідальність і лінь?

6. Тестування.



Відкриваємо посилання
join.naurok.ua.  
Повідомте учням
Код доступу 2135857
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Успіхів!


7. Біблійні рядки у поезії.

Блаженний раб, як пан його прийде,
У всьому лад і послух там знайде.
Над всім маєтком він слугу поставить.
Підвищить над всіма його, прославить.
О першій і о другій стражі ночі
Пильнують за порядком вірні очі.
Невірний раб, як пан кудись поїде,
Зачне пиячити, потім гуляти піде,
Почнеться бійка, розгориться гнів 
Не виконає те, що пан звелів.
Повернеться зненацька пан з дороги
І розітне навпіл раба презлого.
Тож вибираймо шлях слухняного слуги,
Щоби не чути плачу навкруги.
Підсумок

Цією притчею Ісус Христос навчає нас бути відповідальними. Ухиляючись від виконання своїх обов’язків, ми віддаляємося від Бога. Прирікаємо себе на недовіру й зневагу з боку друзів і знайомих. Коли людина усвідомлює свою відповідальність і чинить по-іншому  то є найтяжчий гріх. Тож будемо щодня аналізувати свої вчинки й виправляти свої помилки. Цим ми виховаємо в собі дуже цінну християнську чесноту  смирення. А смирення  то прояв любові. Любімо ж Господа й один одного.

Отже, в зошиті повинно бути:

1. Тема та біблійний вірш уроку.
2. Назва Біблійної історії.

 Д/з  1. Знати зміст і вміти переказувати  притчу про вірного і невірного раба.
            2. Пройти тестування по темі. 


Для допитливих: 
    Аудікнига на 4-ій хв. 22 с. - Притча про вірного і невірного слугу



Успіхів!

Немає коментарів:

Дописати коментар