середа, 13 травня 2020 р.

7 клас
Дистанційне навчання із зарубіжної літератури 


     
            Тема: Айзек Азімов "Фах". Роздуми про майбутнє людини і людства. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.

Завдання:

1. Ознайомтеся із біографією письменника (підручник с.241- 242, автор - Волощук Є.)

2. Опрацюйте біографіюАзімова на картках (автор - Химинець А.)

























3. За бажанням перегляньте експрес-урок "Айзек Азімов" (автор- Боровик Т.)

4. Перегляньте буктрейлер на книгу А.Азімова "Фах".


5. Прочитайте повість А.Азімова "Фах" (підручник, с. 243-253)

6. За бажанням прослухайте аудіокнигу А.Азімова "Фах"


7. Робота з літературознавчими термінами (запис у зошит )

Фантастика (з грецької – мистецтво уявляти) – специфічний метод художнього відтворення життя, в якому образ (об’єкт, світ, подія) побудований за принципом надприродного, незвичайного, нереального, хоча він і не виключає повністю елементів дійсності. Фантастичні образи цілком залежать від уяви автора і є засобом вираження його думок, ідей, прагнень.

Науково-фантастична література – один із різновидів фантастики, що виник на межі ХІХ-ХХ ст. в епоху науково-технічної революції, та відрізняється  вищим рівнем науковості і меншою часткою елементів казковості, чарівності. Головне тут – використання досягнень науки, поєднання наукової гіпотези і нестримної уяви автора.
         Основні теми науково-фантастичної літератури:
-   існування паралельних світів;
-   рух людини в часі ( політ у майбутнє, повернення у минуле );
-   подорож до зірок, інших планет;
-   зустріч з істотами з інших світів, планет, які ставляться до землян вороже
  або по-дружньому;
-   вторгнення біологічних роботів на Землю тощо.

8. Робота над аналізом твору «Фах».




                         Словникова робота.
Фах – вид трудової діяльності, заняття, що передбачає ґрунтовну підготовку і є основним засобом для існування, професія

-  Яка тема твору? ( зображення моделі майбутнього суспільства, та  здобуття освіти і фаху людьми у майбутньому).
- Де відбуваються події? (Події відбуваються у майбутньому на Землі, коли цивілізація зробила великий крок вперед. За фахівцями на Землю прибувають з інших планет, тому що тільки тут їх готують).
- В якому значенні вживається слово «Фах»? (Фах – це професія. Але слово набуває і символічного значення. Автор тут розуміє також справжнє покликання людини, талант, призначення).
- Які проблеми порушує письменник у творі? 
- Що собою являє День Читання? Знайдіть у тексті і зачитайте уривок, що зображує цю подію. ( Сутність дня Читання полягає у тому, що діти у 8 років «навчаються» читати за допомогою досягнень науки і техніки. Діти зовсім не докладають зусиль. Все за них роблять машини. В творі навіть немає слова «вчитель», дітям до голови прикладають дротики лікарі. Учням спочатку це подобається, дехто навіть заздрить дітям майбутнього. Але дехто висловлює свою думку, що це нецікаво, коли зовсім не докладати зусиль та не застосовувати своїх здібностей.)
-  Що являє собою День Освіти? Зачитайте уривок з тексту. (Проводиться щороку в листопаді для молоді, що досягла вісімнадцяти років «Перше листопада того року, коли виповниться вісімнадцять»)
- З якою метою проводився День освіти?  ( Визначення фахової відповідності кожної молодої людини на основі медичного обстеження. Зіставлення бажань і можливостей молодої людини у виборі фаху. Останнє слово за собою залишає Система Освіти, а не сама людина Фах отримують не всі. Люди з унікальними розумовими можливостями не стають запрограмованими дипломованими спеціалістами. їх відбирають для отримання вищої освіти.)
- Яким чином проходить День Олімпіади і яка мета його проведення? (Проводиться в травні щороку в різних фахових галузях для забезпечення професійних запитів у Всесвіті в цілому й зокрема на Землі.
Мета кожного учасника: показати найвищий рівень фахової майстерності й отримати призначення на роботу на планету класу А
Процедура проведення: змагання між дипломованими фахівцями на виявлення кращих професіоналів згідно із запитами планети-покупця.
3 кожного фаху проводиться своя Олімпіада, до участі в якій допускаються дипломовані спеціалісти за їхніми заявками. Людина з дипломом може брати участь в Олімпіаді щороку, але рівень її знань залишається таким, який вона отримала у День Освіти.)
-         Як ви зрозуміли що таке Інтернат для недоумків і чому туди потрапив Джордж Плейтен? (Це кодована назва Інститутів вищої освіти. Мета Системи Освіти: надати можливість людям з високими та унікальними можливостями розвиватися, самостійно за допомогою книжок та наставників отримувати поглиблені й розширені знання, ставати творчими особистостями, що рухають розвиток науко-во-технічного прогресу. Саме до таких людей і належав головний герой твору).

9.   Проблемне запитання.

  • Яку роль в житті людини відіграє вибір фаху? Чому Азімова привабила тема фахової підготовки людини?


 - Чи випадково автором обрано час для проведення Дня Читання, Дня Освіти, Олімпіади?

10. Перевір свої знання за твором А.Азімова. Переваги та недоліки сучасної та майбутньої освіти (записати в зошит)

Розподіли за групами               грати тут ⇩         

11. Цікаві письмові завдання (виконайте в зошиті за зразком)




12.  Розгляньте хмарку слів, назвіть і запишіть риси, якими наділений Д. Плейтен.




Підсумок.


Айзек Азімов мріяв про моральне відродження людства, про велич людини.
 Проте реальна дійсність вимагала від нього показати не надто гарне майбутнє.
 Зазираючи на кілька століть уперед,   автор показує нам ті проблеми, що хвилюють людство вже дуже давно. 
        Роздумуючи про людину і людство загалом та його майбутнє існування, Азімов розповідає про Галактику, в якій півтори тисяч заселених планет, а заселенню наступних не видно кінця. Земля є своєрідним інтелектуальним ринком для всієї Галактики, кузнею фахівців. Вона експортує стрічки освіти для спеціалістів низької кваліфікації, а також висококваліфікованих спеціалістів на інші планети. Ті ж, у свою чергу, дають Землі сировину, необхідну для розвитку її економіки. Головні засади цивілізації майбутнього – це науково-технічний прогрес та інтелектуальне керівництво суспільством, яке спрямоване на максимальне розкриття й використання на благо всього людства здібностей і можливостей кожної планети.
        Фантастичні припущення – лише згусток того, з чим ми зустрічаємося сьогодні або можемо зіткнутися завтра. Сполучаючи правдоподібність з вигадкою, автор твору примушує нас замислитися про серйозні  речі, побачити звичне і буденне під новим кутом.


Отже, в зошиті повинно бути:
1. Тема уроку.
2. «Топ-10 цікавих фактів» про життя і творчість письменника(письмово в зошиті)
Д/З
1. Виконати завдання №10 : переваги і недоліки сучасної та майбутньої освіти.(письмово)
2. Виконати завдання № 11 : заповнити одну із карток.

Для допитливих

Слухати текст повісті  повністю        ТУТ ⇩ 




Чому відомий фантаст Айзек Азімов перебував під слідством ФБР, Одна історія


Використана література: 

- відкриті інтернет джерела;
- інформаційні картки Химинець А., Сич Л., Гвоздікової О., Гіренко Н.
-https://naurok.com.ua/urok-ayzek-azimov-fah-rozdumi-pro-maybutne-lyudini-i-lyudstva-45959.html




Немає коментарів:

Дописати коментар